دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هم‌اندیشی روحانیون کاروان‌های حج تمتع در مکه 

هم‌اندیشی روحانیون کاروان‌های حج تمتع در مکه 
هم‌اندیشی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع که در مکه حضور دارند در این شهر برگزار شد. 
کد خبر : 914022

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دراین نشست که جمعی از روحانیون ، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع 1403 حضور داشتند، مسائل مربوط به مناسک حجاج، آداب سفر به سرزمین منا، حلق و.. مورد بحث قرار گرفت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان، مدیر امور آموزشی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ضمن سخنانی در ابتدای این جلسه، از روحانیون کاروان‌ها خواست که تبلیغات بیشتری نسبت به رادیو مناسک انجام دهند و زائران را با فعالیت‌های این رادیو آشنا کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده، کارشناس مسائل شرعی نیز در این نشست از روحانیون کاروان‌ها خواست که عالمانه و با زبان ساده با زائران صحبت کنند. 

وی در ادامه به پرسشی درباره نماز زائران در سرزمین عرفات، منا، مشعرالحرام و... پاسخ داد و درباره حکم طواف خانه خدا در طبقه نخست مسجدالحرام گفت: با توجه به این که طبقه نخست این مسجد 30 سانتیتمر بلندتر از کعبه است، بنابراین طواف بهتر است در طبقه همکف و در جوار خانه خدا انجام شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عندلیب از اساتید حوزه علمیه نیز دراین نشست به برخی پرسش‌ها و ابهامات روحانیون کاروان‌ها پاسخ داد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته